Integratie Quickscan 2 juli 2020/0 Reacties/door admin Online Integratie Quickscan Bij uitstek hèt hulpmiddel om eens te kijken hoe je jouw integratie project kunt verbeteren. De vragen zijn vragen die we in de loop van de tijd hebben verzameld tijdens onze integratieprojecten. Alleen al door het stellen ervan hopen we je aan het denken te zetten.Na opsturen van de resultaten ontvang je per direct de uitslag en weet je hoe je project ervoor staat. Succes! Naam Email 1. Businesscase 2. Is het duidelijk waarom de integratie nodig is, is er een duidelijke businesscase? Ja er is een heldere businesscase.Er is een businesscase maar die is niet zo duidelijk.Het is vanzelfsprekend dat de integratie(s) nodig zijn. 3. Geef aan hoeveel systemen of applicaties er geïntegreerd moeten worden.Slechts 2 systemen (1 integratie).2 to 4 systemen.meer dan 4 systemen. 4. Is er een afgebakend budget voor het de realisatie van de integraties?Ja het budget is duidelijk.Het budget moet nog bepaald worden. 5. Wat levert het integratie project per maand op?tussen de 0 en 100 euro per maand.tussen de 100 en 1000 euro per maand.minimaal 1000 euro per maand.geen idee wat het op zal leveren. 6. Integratie Project Organisatie 7. Hoeveel verschillende leveranciers en belanghebbenden zijn er binnen het project betrokken?Twee (2) leveranciers en 1 belanghebbende (accepterende) partij.Twee (2) tot 4 leveranciers en 1 belanghebbende (accepterende)partij.Vier of meer leveranciers 1 of meer belanghebbende (accepterende) partij. 8. Zijn alle inhoudelijke betrokkenen direct bereikbaar bijvoorbeeld via directe telefoonnummers of via een chatservice? Ja iedereen heeft toegezegd direct te reageren op vragen van het integratieteam.Ja iedereen zit op ons chatkanaal maar in de praktijk duurt het nog lang voor er een reactie komt.Nee een aantal partijen werkt alleen als je een formele aanvragen doet via hun ticket systeem. 9. Zijn er leveranciers die alleen iets oplossen als er een formeel 'ticket' voor is aangemaakt? Ja.Nee.Ja, maar we hebben persoonlijk contact met een medewerker van dit bedrijf en die lost alles snel op. 10. Heeft de integratie voor alle inhoudelijk betrokkenen een hoge prioriteit? Ja.Gedeeltelijk, voor onder meer een aantal leveranciers heeft het duidelijk niet de hoogste prioriteit.Nee, op sommige partijen moeten we heel lang wachten. 11. Zijn er zogenaamde ‘subject Matter Experts’ beschikbaar: mensen die een of meer applicaties goed kennen en weten te bedienen? Ja die zijn aanwezig.Niet voor alle applicaties, dit is een taak voor de integratieontwikkelaars.Het integratieteam test alle integraties zelf, de applicaties zijn eenvoudig ingericht. 12. Zijn de mensen die de integraties ontwerpen ook betrokken bij de realisatie?Ja de mensen die de integraties ontwerpen, bouwen ze ook.Nee dit wordt door anderen ontwikkeld. Deze ontwikkelaars zitten wel met de ontwerpers in 1 scrumteam.Nee dit wordt door een remote ontwikkelteam ontwikkeld, zodra de ontwerpen klaar zijn. 13. Integratie Ontwerp 14. Is er een duidelijk lijst met integraties?Ja.Nee. 15. Is er per integratie een duidelijke procesbeschrijving?Ja, het is duidelijk wat een integratie functioneel faciliteert.Meestal is het duidelijk wat een integratie functioneel faciliteert.De functionele processen zijn zo eenvoudig, dat is niet nodig. 16. Is het duidelijk wat de complexiteit is per integratie? Ja.Nee. 17. Zijn er duidelijke testcases en gedetailleerde testgevallen per integratie?Ja, testcases en testgevallen zijn uitgeschreven.Nee, niet nodig we testen het systeem zoals we het tijdens onze dagelijkse werkzaamheden gaan gebruiken. 18. Is alle documentatie makkelijk beschikbaar voor iedereen? Ja, de documentatie is beschikbaar als losse Word documenten.Ja, we hebben de documentatie op een project intranet staat (Bijvoorbeeld confluence of sharepoint).Nee, elke leverancier heeft zijn eigen systeem en dat maakt het knap lastig. 19. Is er rekening gehouden met privacy wetgeving? Ja.Nee. 20. Integratie Realisatie 21. Zijn alle applicaties er functioneel klaar voor? Ja, alle applicaties hebben de functionaliteit die we nodig hebben.Ja, maar er moeten wat kleine functionele aspecten worden aangepast.Ja, maar de API's van sommige apps moeten nog gebouwd worden. 22. Is er een duidelijke integratiestrategie binnen de organisatie?Ja.Nee. 23. Is elke API waarmee geïntegreerd moet worden duidelijk beschreven?Ja, elke API heeft een duidelijk documentatie.Ja, maar sommige dingen zijn niet duidelijk en die zoeken we zelf wel uit.Nee, de API zijn niet gedocumenteerd. 24. Is er voor van elke API een ontwikkel-, test- en productieversie beschikbaar?Beschikbaar is een ontwikkel- en productieversie.Beschikbaar is een ontwikkel-, test- en productieversie.Beschikbaar is 1 versie waarin we ontwikkelen en die uiteindelijk voor prodcutie gebruikt gaat worden. 25. Wordt er een integratie platform gebruikt, bijvoorbeeld Mulesoft, Jitterbit, Dell Boomi of Scribe?Ja.Nee alle integraties worden door een programmeerteam gebouwd. 26. Zijn de integratiedevelopers ervaren developers?Ja: het team bestaat uit Senior developers.Gedeeltelijk: het team bestaat uit Junior en Senior developers.Ja: het team bestaat uit Junior developers. 27. Heeft u vertrouwen in het integratie ontwikkelteam? Ja.Nee. 28. Productie en beheer 29. Is het duidelijk wie de integratie gaat beheren?Ja.Nee.Beheer is niet nodig, dat risico nemen we. 30. Als er een beheerscontract gaat komen of als dat er al is, is het onderstaande dan goed vastgelegd? De reactietijd bij incidenten. Hoe een incident gemeld kan worden. Wat er na een incident nog verder geregeld moet worden (Root Cause analyse; Rapportage van incidenten,.. ). 31. Wat is de schade als de integratie even niet werkt?We hebben dan een groot probleem.We hebben dan wel even tijd om het op te lossen, maar het moet wel binnen een week opgelost worden.We kunnen dan gewoon ons werk blijven doen, als het binnen 2 weken is op gelost is het meer dan prima.We hebben hiervoor niets geregeld want de kans op een probleem is minimaal. 32. Wie coördineert het oplossen van mogelijke incidenten?Dat doen we zelf: onze IT manager regelt dit.Dit regelt onze IT afdeling.Hier zoeken we nog een partij voor.Dat gebeurt nooit want al onze leveranciers weten wat ze doen. 33. Afronding Online Integratie Quickscan. Aanvullende opmerkingen? Vermeld ze hier. Time is Up! https://www.kodify.nl/wp-content/uploads/2020/07/kodify-data-intergratie-logo.png 0 0 admin https://www.kodify.nl/wp-content/uploads/2020/07/kodify-data-intergratie-logo.png admin2020-07-02 17:40:422020-08-28 15:52:25Integratie Quickscan
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!